وبلاگ

شیر پروانه‌ای ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | کسری ساران

شیر پروانه‌ای ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | کسری ساران

باترفلای ولو با شباهت بسیار زیاد به شیر‌های توپی، یکی از پرکاربردترین شیرآلات در صنایع نفت و پتروشیمی است و سایز آن می‌تواند بین 2.5 تا 50 سانتی‌متر باشد. به طور طبیعی، شیرهای پروانه ای در اندازه ها و پیکربندی های طراحی مختلف برای ارائه عملکرد کنترل جریان خاص تولید می شوند. در نتیجه، کاربردها و صنایع مختلف، از جمله همه چیز، از تهویه مطبوع و حفاظت در برابر آتش‌ گرفته‌ تا دوغاب و سرویس بهداشتی. این شیرها هزینه اولیه بالاتری دارند، اما عملکرد آنها آنها را برای کسانی که به گزینه خدمات بن بست نیاز دارند ایده آل می کند. شیرهای پروانه‌ای می‌توانند در سبک‌های مختلف بدنه باشند تا با نیازهای مختلف سیستم‌های پایپینگ مطابقت داشته باشند. برخی از شیرها در امتداد وسط یک خط فرآیند مورد نیاز هستند که بین دو فلنج لوله مجاور قرار می گیرند.

  • با توجه به مقاومت بالای این نوع شیرهای پروانه ای در کاربردهایی که سیال خورنده در سیستم در جریان است (شیر پروانه ای فلنج دار مستثنی است و دیسک استیل ندارد) مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در انواع شیر پروانه ای اگر به ویژگی‌های جداسازی سریع نیاز ندارید، اما کنترل جریان در سرعت‌های تنظیم‌شده در اولویت است، یک محرک آهسته بر روی شیر پروانه‌ای شما مناسب برنامه شما خواهد بود.
  • بسته به فضای کاربری و همچنین گشتاور مورد نیاز جهت انجام عملیات باز و یا بسته نمودن شیرهای پروانه ای از انواع مختلف محرک ها یا عملگرهای دستی، گیربکسی، برقی، پنوماتیکی، هیدرولیکی و یا کنترلی استفاده می شود.
  • شیرهای مایعات برای جلوگیری از نشت مایعات نیاز به مهر و موم محکم دارند.
  The 7 Best Waffle Makers, Tested and Reviewed | gastrobackuae

ولوهای سبکتر معمولا دارای عملگر دستی هستند در حالیکه ولوهای سنگین به کمک اکچویتورها باز و بسته و کنترل می شوند. علاوه بر سایز معیارهای موثر بر انتخاب شیر پروانه ای در جدول بالا ذکر شده است. در این مقاله قصد داریم موارد موثر ذکر شده را به تفکیک شرح نماییم.

مرکز کنترل اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable Fire Alarm Control Panel) مدل JB-TB-TC5109 برند TC

استفاده از کاهنده دنده حلزونی نه تنها می تواند باعث شود صفحه پروانه قابلیت قفل شدن خود را داشته باشد، صفحه پروانه را در هر موقعیتی متوقف کند، بلکه عملکرد عملیاتی دریچه را نیز بهبود بخشد. سلام جناب داوودی عزیز، برای خط لوله اسیدی، انواع شیرهای پروانه ای با بدنه و دیسک استیل و لاینرهای PTFE استفاده می شود. شیر پروانه ای برقی برای حذف اپراتور و اتوماتیک کردن خطوط پایپینگ استفاده می شود.

ج2- انواع شیر پروانه ای بر اساس نحوه اتصال

آوان یک گروه تولیدکننده انواع شیر پروانه ای است که بیش از 10 سال در این زمینه فعالیت داشته و محصولاتی با برند اختصاصی خود را به بازار عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید شیر پروانه ای با قیمت رقابتی با ما تماس بگیرید. از شیرهای پروانه ای برای قطع و وصل جریان آب استفاده می شود به عبارتی این نوع شیرها در حالت تمام باز یا تمام بسته قرار می گیرند.

با فشار دادن اهرم متحرک پایین به سمت اهرم ثابت بالا می توان شافت متصل به دیسک را به راحتی 90 درجه چرخاند و سیال را عبور داد، برای بسته شدن به همین روش و در جهت عکس عمل می شود. استیل، متریال جان‌سختی است که در انواع گوناگون با استفاده از درصدهای متنوع کربن تهیه می‌شود. از استیل برای طراحی شیرهای جان‌سخت مناسب عبور سیالات پرفشار، خورنده، بسیار داغ و یا سیالات بهداشتی استفاده می‌کنند. قیمت شیر پروانه ای ویفری استیل بالاتر از نمونه‌های چدنی و فولادی است. شیر پروانه ای یا باترفلای ولو یکی از انواع شیرآلات چرخشی است که به دو صورت دستی و خودکار در بازار خرید و فروش می‌شود.

  انواع عروسک باربی مدل جشن تولد، پلنگی و .. قیمت + خرید ارسال به سراسر کشور با گارانتی سلامت کالا