وبلاگ

جزئیات کامل اتوکد دیوار برشی بتن آرمه ساده و بازشودار سازه پلاس | metal-deck

جزئیات کامل اتوکد دیوار برشی بتن آرمه ساده و بازشودار سازه پلاس | metal-deck

اجرای سنگ لاشه بهترین طراح های منظم اجرای نصب دیوار ستون درپوش برشی منظم محوطه سازی کف پله اجرای آبنما کباب پز بشار های صخره ای با بهترین با ما خدمات شرکت عرش سازان سام دک در تماس باشید.. دیوار برشی نوعی اجزای سازه‌ای است که عموما از بتن مسلح ساخته شده و وظیفه آن تحمل بارهای جانبی است. بنابراین این دیوارها عموما برای مقاومت در برابر بارهای لرزه‌ای، بار باد و… استفاده می‌شود. این نکته را در حین کار باید در نظر بگیرید که بتن شما نباید کم تر از ۳ سانتی متر باشد، چرا که در غیر این صورت این امکان وجود دارد که سازه شما هیچ گونه ایمنی نداشته باشد و کاملا در خطر باشد.

  • جزئیات شکل‌پذیری دیوارهای برشی که بعد از مطالعات اخیر، در برخی آئین‌نامه‌ها ذکر شده‌اند هنوز در زلزله‌های واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند.
  • در شکست برشی کشویی دیوار برشی برای جلوگیری از این نوع شکست به‌صورت افقی حرکت می‌کند.
  • بر خلاف عنوان برشی برای این سیستم، رفتار دیوار برشی به صورت یک تیر طره بسیار قوی است که پای آن گیردار می‌باشد.

این چالش نداشتن مقاومت کافی دیوارهای آجری و ناتوانی در مقابله کردن با فشار خاک بود. دیوارهای برشی میتوانند بعد از ایجاد ترکهای زیاد، بارهای ثقلی که برای آنها طراحی شده‌ است را تحمل کند. این روش از حدود 15 سال پیش تاکنون بسیار مورد استقبال مهندسین سازه قرار گرفته است. از خصوصیات منحصر به فرد این دیوار، صرفه اقتصادی، نحوه اجرای آسان، شکل پذیری زیاد، سرعت نصب بالا، قدرت جذب انرژی زیاد، وزن پایین در مقایسه با دیگر دیوارها و کاهش چشمگیر ملاحظه تنش پسماند در سازه است. جهت ایجاد عملکرد سازه‌ای واحد برای دو دیوار سازه‌ای مجاور و مجزا و یا برای اجزای دوطرف بازشو در دیوارهای شامل بازشوهای بزرگ، از تیرهای رابط با شکل پذیری زیاد به نام تیرهای هم‌بند استفاده می‌شود. در این حالت دیوارهایی را که به هم متصل می‌شوند، دیوارهای هم بسته می‌گویند.

  معرفی و دانلود PDF کتاب نمونه سوالات آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش: دبیری شیمی سروش دشتی رحمت آبادی کتابراه | soalattalayi

هزینه مقاوم سازی با دیوار برشی

آرماتوربندی دیوار برشی بر اساس نقشه تهیه شده صورت گیرد و باید زیرنظر مهندس ناظرباشد. آرماتورهای عمودی که در دیوار برشی جایگذاری می شوند باید در زمانی که  آرماتوربندی پی انجام می شود، موقعیت آنها در محل پلان مشخص شده باشد که به آنها آرماتورهای ریشه گفته می شود. درآرماتوربندی دیواربرشی این ریشه ها با یک آرماتور افقی به هم بسته می شوند تا از جابجایی آنها جلوگیری شود. به طور کلی این دیوارها به چهار نوع دیوار برشی فولادی ، دیوار برشی بتنی ، بنایی و مرکب دسته بندی می شوند.

نحوه عملکرد دیوار برشی در ساختمان

لازم بذکر است هنگام اجرای دیوار برشی در ساختمان های بتنی بدلیل سختی زیاد این دیوار ها ، معمولا نیروی زیادی به فونداسیون وارد می شود به همین دلیل پیش از اجرای دیوارهای برشی باید اقداماتی در راستای تقویت فونداسیون صورت گیرد . برای جلوگیری از تغییر شکل اعضای ساختمان و عملکرد صحیح دیوار ها باید اتصال دیوارهای برشی به ساختمان بتنی به شکلی باشد که قابلیت انتقال نیروی طبقه به دیوار را داشته باشد تا با جذب نیروهای لرزه ای از سایر پیامدها جلوگیری کند . مقاوم سازی با دیوار برشی بتنی هم در ساختمان های با اسکلت فولادی و هم در ساختمان های با اسکلت بتنی قابل اجرا می باشد.

دیوارهای برشی مانند تیرهای عریض جهت‌‌دار، بار زمین‌لرزه یا هر نیروی جانبی دیگر را از دیوارهای خارجی، کف‌ها و سقف سازه به سمت پایه منتقل می‌کنند. رفتار دیوار برشی، به ضخامت دیوار، طول آن، موقعیت دیوار در قاب ساختمان و مواد استفاده شده در ساخت آن بستگی دارد. در کشورهای درحال توسعه، دیوارهای برشی ستون فقرات صنعت ساخت و ساز هستند. در مواردی که ارتفاع سازه نسبت به مساحت آن بیشتر است، وجود این عضو بسیار مفید تلقی می‌شوند.

  15 اسباب‌ بازی برتر مردعنکبوتی